piątek, 2 grudnia 2016

LBA nr 5

Ale zaskoczenie... dostałam kolejną nominację do LBA. Serdecznie za nią dziękuję autorce bloga Pośród półek. Koniecznie do niej zerknijcie.
Bez zbędnych wstępów zapraszam do przeczytania moich odpowiedzi.



1. Gdzie najbardziej lubisz czytać?
W sypialnianym łóżku. Nie ma lepszego miejsca w moim domu. Tam mogę się oprzeć, wsunąć pod kocyk i postawić herbatkę na stoliczku obok. 
 
2. Jaka książka rozczarowała Cię najbardziej i dlaczego?
Hmm... No nie wiem czy najbardziej, ale rozczarowała mnie, np. "Plaga samobójców". Czytałam o niej masę pochlebnych recenzji. Pomysł na fabułę wydawał się innowacyjnym strzałem w dziesiątkę, ale bohaterom czegoś zabrakło. Byli mi oni obojętni i przez to książka wiele straciła.


3. Czy jesteś w stanie słuchać muzyki podczas czytania? Jak tak to jakiej? 
A teraz Was zaskoczę... Mam taki talent, że... mogę nawet pisać i śpiewać jednocześnie. Jest mnie na prawdę trudno rozproszyć. Potrafię czytać i uczyć się słuchając każdej muzyki od disco polo po głośnego rocka.
 
4. Czy są takie tytuły po które na pewno nie sięgniesz? 
Tak są, ale nie wiem jakie. "Pan Tadeusz" może być dobrym przykładem. Tak poważnie nigdy nie sięgnę po mangę, komiksy i horrory. Co do typowego fantsy pełnego elfów, wróżek i stworów o dziwnych nazwach też jestem wybredna. 
 
5. Czy posiadasz swoje ulubione wydawnictwo?  Jeśli tak to jakie i dlaczego?
Lubię wiele wydawnictw, ale raczej nie zwracam an nie uwagi. Powiem tak, jeżeli często czytam książki z danego wydawnictwa to rozpoznaję je już po jakiś tam cechach szczególnych, ale jeżeli idę kupić książkę lub wpada mi jakaś w ręce w bibliotece to nigdy nie patrzę na to kto ją wydał.
 
6. Do jakiej książki masz największy sentyment? 
Wybaczcie mi... nooo... do "Pięćdziesięciu twarzy Greay'a". To jedyna książka, którą przeczytałam dwa razy. I nadal do niej czasem wracam. Z żadną inna tak nie mam. Chociaż gdybym miała "After" na półce to sięgałabym jeszcze po nią. 

7. Najlepsza książka na zimowe wieczory to...
Nie mam takiej powieści. Dlaczego? Bo nie dzielę książek na "dobre na lato", "dobre na jesień"... Nigdy też nie wracam do jednej książki dwa razy a sięgając po coś nowego nie wiem, czy klimat powieści będzie mi pasował do danej pory roku. Po prostu teraz mam okazję przeczytać ten tytuł, więc go czytam i tyle. 

8. Najlepszy książkowy prezent to...
W zeszłe święta dostałam od chłopaka w prezencie całą serię (wtedy były to 4 książki, teraz 5 mi brakuje) Crossa. Wiecie ile było radości? Chyba nawet maluchy się tak nie cieszyły z prezentów jak ja. Tylko... Musiałam wytłumaczyć rodzinie o czym jest ta książka... Tata do dziś uważa, że kiedyś ją ode mnie pożyczy. 

9. Bohater, który zainspirował Cię do działania to...
 Mnie inspiruje Chodakowska, ale podobny efekt osiągnęła Christmas  Abbotta i Kilian Jornet.

10. O jakiej książce na pewno nie zapomnisz?
O "Zostań jeśli kochasz", bo ma w sobie coś magicznego. Ma nastrój, ma duszę. Sprawia, że zastanawiam się nad sobą. I o książce, która zrobiła na mnie duże wrażenie, która potargała moje uczucia, która pokazała na czym polega siła matczynej miłości- "Ślady małych stóp na piasku" .
 
11. Kiedy zaczęłaś czytać i co cię do tego skłoniło?
Ja czytałam od dziecka. Po prostu to lubiłam. Nienawidziłam uczyć się czytać. Złośnica byłam straszna jak mi to nie wychodziło i raz zostałam sama w domu i... przeczytałam cały elementarz. Potem mama zabrała mnie do biblioteki. Wypożyczyłyśmy trzy bajki i po godzinie poszłyśmy je oddać. I tak się zaczęło. Mama miała dość odwiedzania biblioteki codziennie, więc chodziłyśmy tam z reklamówką na książki. Potem nieco odpuściłam. Nałogowcem stałam się w liceum. Kumpela pożyczyła mi "50 twarzy Grey'a" i zarwałam nockę by ją przeczytać. To był mój pierwszy raz. Potem się wkręciłam a założenie bloga spotęgowało tę obsesję. 

Nominacje:
1. Truskaweczka
2. Półka na książki
3. Kronika Czytelnika
4. Kobiece Recenzje
5. House od Readers
6. Drewniany most
7. Do ostatniej strony
8. Czytam, piszę, recenzuję, polecam
9. Czasem tak jest...
10. Czarodziejka- książek
11. Books by Geek Girl

Pytania dla nominowanych:
1. Jakiej muzyki słuchasz?
2. Jakie masz plany na Sylwestra?
3. Ile książek udało Ci się już przeczytać w tym roku?
4. Losy, którego z bohaterów chciałabyś zmienić?
5. Jaka jest Twoja ulubiona seria?
6. Hobbit- książka, czy film? Co lepsze?
7. Jaką powieść kazałabyś przeczytać każdemu rodzicowi?
8. Rodzice czytali Ci bajki w dzieciństwie?
9. Czy masz jakąś zabawkę z dzieciństwa do dzisiaj?
10. Za co cenisz swój ulubiony gatunek?
11. Co sądzisz o czytaniu erotyków?

21 komentarzy:

  1. Zazdroszczę ci tej podzielnej uwagi :D Mnie rozprasza samochód jadący drogą przy zamkniętym oknie a co dopiero inne rzeczy xDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nominowałam cię do TAGu :D
      http://coraciemnosci.blogspot.com/2016/12/przygotowania-do-swiat-book-tag.html

      Usuń
    2. haha, mam dar xD
      znajdę chwilę i odpowiem na TAG ;)

      Usuń
  2. Ja też czytałam od dziecka, zawsze mama czytała mi i mojemu bratu, a potem już sama brałam bajeczki i czytałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciebie naprawdę jest trudno rozproszyć. Czytam książki przy muzyce, ale przy ,,odpowiedniej''. Nie potrafię się skupić np. przy reggae lub rocku.
    Ooo, Pan Tadek. O nie! Nie wracajmy do niego. Okropna lektura, książka, powieść, dziwadło i ta inwokacja na pamięć xdd
    Dziękuję za nominację. ;*
    Pozdrawiam :D
    http://magia-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widzę, że obie pałamy miłością do Tadeusza :D

      Usuń
  4. Bardzo ciekawe odpowiedzi. Lubię LBA, bo można dowiedzieć się czegoś więcej o bloggerach. :)

    Pozdrawiam oraz zapraszam.

    http://secretsofbooks.blogspot.com/2016/12/kod-kathy-reichs-i-brendan-reichs.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też je lubię, fajna forma na poznawanie się ;)

      Usuń
  5. "Pana Tadeusza" też nie przeczytam. Co do Greya to doskonale Cię rozumiem i podzielam twoje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja także mogę uczyć się, słuchając głośnej muzyki. To naprawdę pożyteczna umiejętność :D
    Wspomniałaś o "AFTER", ja też uwielbiam do tej serii wracać <3
    Pozdrawiam serdecznie!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja poluję na kolejne części, bo znam tylko pierwszą niestety :(

      Usuń
  7. Też najchętniej czytam w łóżku. I szkoda, że "Plaga samobójców" nie przypadła Ci do gustu, pewnie jutro opublikuję swoją recenzję tej książki ;)

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zajrzę do Ciebie, czytam serie zawsze do końca więc może drugi tom ją wybroni ;)

      Usuń
  8. Widzę, że Chodakowska to całe Twoje życie, ale to dobrze. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, może nie całe, ale dziewczyna zawsze mnie motywowała, a spotkanie z nią dodało mi skrzydeł ;)

      Usuń
  9. Ooo, aż takiej podzielności uwagi nie mam, ale też jestem osobą, która (zwykle, bo czasem nie xD) może np. czytać i słuchać muzyki :P Albo uczyć się, kiedy jest hałas :D Chociaż początkowo mam problemy ze skupieniem uwagi, to jak się 'wkręcę', to już nic mi nie przeszkadza xDD
    Pana Tadeusza nawet nie przeczytałam do końca ;x Choć moim zdaniem Lalka jest gorsza! :|

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uważam, że książka Zostań jeśli kochasz była o wiele gorsze od filmu i oddawała o wiele mniej i sądzę, że to film był magiczny, ale każdy przecież może mieć inne zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też bardzo lubię film, jednak książkę czytałam zanim go obejrzałam i darzę ją sentymentem.

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło, że odwiedziłeś/aś mojego bloga. Mam nadzieję, że podzielisz się ze mną swoją opinią o poście.
Just & Books zaprasza częściej.