czwartek, 15 września 2016

Owocowy TAG książkowy

Witam, dziś przychodzę do Was z TAGiem, do którego nominowała mnie Justyna z bloga Z miłości do książek.
Nie będę przedłużać, zapraszam na najsmaczniejszy i zarazem najzdrowszy TAG jaki widziałam. Już mam ochotę na owocki. 
 



Ananas - Książka z najbardziej egzotycznym miejscem akcji. 
Egzotyka kojarzy mi się z dżunglą, ale takim „egzotycznym” w sensie niezwyczajnym miejscem są też wysokie góry, które zdobywają alpiniści, więc dam tutaj „Niewidzialne granice”, których akcja toczy się w Nepalu.

Banan - książka, która zawsze wywołuje uśmiech na twojej twarzy
Wiem, że mnie tutaj zaraz sprowadzicie na Ziemie i uznacie mój gust książkowy za niegodziwy, ale… „Pięćdziesiąt twarzy Greya”. Ja kocham tę książkę. Znam od niej lepsze w tym gatunku, wiem, że jest ona źle napisana, że przedstawia kulturę BDSM w złym świetle, ale uwielbiam ją. Już nawet się zdarzyło, że gdy miałam zły dzień i kłóciłam się z chłopakiem usłyszałam „lepiej idź poczytaj Greya” haha.


Malina - najsłodszy książkowy pocałunek
Jestem tak na świeżo po tej lekturze, więc wskażę tutaj "Dotyk Julii". Pocałunek jej i Adama był taki niespodziewany i moje usta wygięły się w literkę O. I ten sposób w jaki autorka napisała tę książkę tylko dodał temu pocałunkowi charakteru.

Truskawka - powieść polskiego autora, której akcja nie dzieje się w Polsce
 A wiecie, że w tym roku przeczytałam tylko cztery powieści polskich autorów, w tym trzy lektury i jedną książkę obozową jako dodatek do matury? Teraz już wiecie, więc ciężko mi odpowiedzieć na te pytanie. Jedyne, co przyszło mi do głowy to "W pustyni i w puszczy" Sienkiewicza.

Cytryna - książka po której przeczytaniu miałaś kwaśną minę
Może "80 dni żółtych"? Lubię erotyki, ale ten nie przypadł mi do gustu. Czułam się zniesmaczona postawą bohaterów i walczyłam by nie przerwać czytania tej lektury. 

Jagoda - książka której akcja dzieje się w lesie
Jako pierwsze do głowy przyszły mi „Igrzyska śmierci”. Niby nie jest to zwykły las, ale nadal las.

Arbuz - powieść idealna na upał
Tutaj polecam „Zaplątanych” Emmy Chase. Okładka jest czerwona, więc kojarzy mi się z arbuzem i ogólnie jest to tai lekki romans z dużą dawką humoru.

Winogrono - powieść z dużą ilością bohaterów
Proponuję „Lalkę” Prusa. Przeczytałam w całości, ale na lekcji i tak nie potrafiłam wymienić wszystkich bohaterów i zawsze jak się wypowiadałam to mówiłam coś w stylu „jeden z bohaterów zrobił to i pojawił się ten drugi”… nigdy nie po nazwisku.

Czereśnia - powieść która fabułą przypomina inną
Ostatnio czytałam serię Selekcja i od razu w oczy rzuciło mi się podobieństwo do serii Kosogłosa. Ten cały podział ludzi na klasy i dystrykty, za wygraną w „grze” rodzina jest ustawiona do końca życia, zwycięzca może być tylko jeden, okrutny władca, który chce wszystkich kontrolować- jest tam wiele powielonych motywów.