czwartek, 22 września 2016

#LBA 2

Cześć, jakiś czas temu (chyba już dawno)  Angelika z bloga Tylko magia słowa dodała post z LBA <link tutaj>. Pytania, które zaproponowała przypadły mi do gustu, więc chętnie na nie odpowiem.
Korzystając z okazji podzielę się z Wami piosenką, którą puścił mi chłopak i zakochałam się w niej. Ciągle słyszę ją w swojej głowie.. 

1. Potrafisz czytać kilka książek na raz? Czy jednak wolisz czytać jedną, a dokładniej? 
Odkąd mama zabrała mnie do biblioteki, czyli w wieku sześciu lat czytałam kilka książek na raz. Było ich tam wtedy tyle, a ja byłam taka mała i bałam się, że którąś pominę haha :D Wzięłam się na sposób i czytałam kilka na raz. Teraz korzystam z tego rzadziej, ale jest to przydatna umiejętność. Jedną książkę mam na stoliku nocnym, drugą w torebce- zawsze mogę coś poczytać jeśli zacznę się nudzić.  

 


2. Zmuszałaś się kiedykolwiek do czytania książki/ek? Podaj tytuł/y. 
Tak, do niektórych lektur, np. "Pan Tadeusz"- poległam po pierwszych rozdziałach i nawet nie wiem, o czym były, "Inny świat" Grudzińskiego- momentami autor skupiał się za bardzo na politycznych kwestiach w takich utworach oczekuję więcej emocji i relacji więźniów- te były takie chłodne. O! I kiedyś nie lubiłam Harrego Pottera. Nie i koniec- ani filmu, ani książki. I zmusiłam się do sięgnięcia po nią. Przeczytałam 30 stron. Teraz kiedy znam już filmy na pamięć i chętnie je oglądam mam ochotę jeszcze raz spróbować przeczytać książkę.



3. Gdybyś mogła z wybranej powieści wybrać jedną dziewczynę/chłopaka, jako swoją przyjaciółkę/przyjaciela, kto by to był i z jakiej powieści? 
W dzieciństwie myślałam w ten sposób o Ani z Zielonego Wzgórza. Teraz chyba nie mam takiej postaci, która interesowałaby mnie jako przyjaciel. Znam kilku bohaterów, z którymi chętnie weszłabym w inną relację hihi ;)


4. Czy jest autor, który Cie odpycha i nie potrafisz czytać jego książek? 
Raczej nie, ale nie lubię Norwida, bo o nim mówią, że on taki spóźniony romantyk, a jak dla mnie to chciał zabłysnąć i zaczął naśladować kolegów po fachu i z moich recenzji serii Ten mężczyzna wiecie już, że wyobraźnia i styl Jodi Ellen Malpas też mi nie odpowiada. 


5. Będąc blogerem, czytasz książki. Z jakim autorem chciałabyś/chciałbyś się spotkać w przyszłości?
Chyba z Gayle Forman. Jestem ciekawa czy w codziennym życiu również ta otwarcie mówi o sprawach egzystencjalnych, które wydają się być tabu.  Chętnie bym z nią tak szczerze porozmawiała.


6. Czy blog jest w Twoich planach przyszłości? A może chcesz zostać pisarzem? 
W gimnazjum nauczycielka namawiała mnie do napisania książki. Nawet czytała moje pierwsze rozdziały jakie tam tworzyłam. Jednak blog jest dla mnie tylko rozrywką. Poza nim piszę też pamiętniki. 

7. Wymarzone Twoje miejsce na wakacje? Dlaczego takie, a nie inne? 
Madera lub Barcelona. Madera jest piękna, ciepła, słoneczna i ma piękny krajobraz. W Barcelonie chciałabym spędzić noc, bo to takie miasto zakochanych.

8. Czy przeglądasz blogi innych? Z jakich portalów korzystasz? 
Jasne, że tak! Uwielbiam czytać blogi o tematyce sportowej, książkowej i kulinarnej. Korzystam też z Facebooka, Instagrama i Snapchata.  


9. Planujesz pewne rzeczy, czy też wszystko wychodzi na spontanie? 
Oj, ja planuję nawet, co zjem w następnym tygodniu na obiad. Nie żartuję. Kalendarz to mój przyjaciel, ale mam takie dni kiedy wchodzę do domu i na spontanie  proponuję jakiś wyjazd lub imprezę. Czasem trzeba się oderwać od poukładanej codzienności. 


10. Twoja pasja/hobby? (inna niż czytelnictwo)
Jazda konna, bieganie, siatkówka i wszystkie inne zajęcia sportowe przy, których mogę się zmęczyć i popracować nad sobą i swoim ciałem.  Po za tym lubię gotować, pozować do zdjęć i fotografować. 
tak, to ja we własnej osobie ;)


11. Dostajesz w prezencie złotą rybkę, która spełni Twoje jedno życzenie. Co by to było? 
Ślub jak z bajki z miesiącem miodowym w jakimś pięknym, ciepłym miejscu. 

NOMINUJĘ:
-Angelika z Tylko magia słowa (w podziękowaniu za inspirację w postaci Twoich pytań)
-Girl from Stars z Świat ukryty w słowach
Oraz wszystkich, którzy mają ochotę odpowiedzieć. Koniecznie dajcie link do swoich postów!

Pytania:
1. Uważasz, że Polacy za mało czytają?
2. Nie przeszkadza Ci ta cała "moda na czytanie"?
3. Na jaką książkę obecnie polujesz?
4. Twoja znienawidzona lektura szkolna?
5. Książka, której nie dałaś/eś radę przeczytać?
6. Jakiego bohatera lub bohaterkę bałabyś się spotkać w rzeczywistości?
7. Jakie są trzy miejsca na Ziemi, które chciałabyś odwiedzić?
8. Uprawiasz jakiś sport?
9. Co robisz w wolnych chwilach poza czytaniem?
10. Panuje powszechna opinia, że czytelnicy dużo się uczą i mają  same szóstki na świadectwie, jak jest z Tobą? 
11. Wierzysz w przeznaczenie?

11 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez chciałabym spotkać się z Forman, dziękuję za odwiedziny u mnie szkoda tylko że nie przeczytałaś wpisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam ;)
      Źle się wypowiedziałam. Zajrzyj w komentarze, a wszystko się wyjaśni ;)

      Usuń
  3. Ja również nie potrafię docenić Pana Tadeusza,nic mnie tak w życiu nie znudziło jak ta książka :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale inspirację w niej znalazłaś "Książko Miłości Moja" :D
      Mnie on rozczarował, jak byłam mała to zawsze każdy tak wychwalał, że ooo Pan Tadeusz to się w starszych klasach czyta... to tka ważna i poważna książka, inwokacji się uczą. Myślałam, że będzie fajnie i jedyne, co było dobre to inwokacja, którą uwielbiam.

      Usuń
  4. Chyba nie tylko mi romans z Panem Tadueszem nie wyszedł. Nie wyszedł też ze Zbrodnią i Karą, przeczytałam 30 stron i ją odłożyłam.

    bibliotekatajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja ze Zbrodnią... dałam radę, ale walczyłam długo ;/

      Usuń
  5. Też czasem się zmuszam, ale daję szansę, bo ciągle myślę, że na następnej stronie może będzie lepiej...

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję i raz jeszcze dziękuję! :D Kiedyś na pewno go zrealizuję, jak będę mieć więcej czasu w grafiku, jak narazie pęka z przepełnienia i zbieram nominacje. ;d

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło, że odwiedziłeś/aś mojego bloga. Mam nadzieję, że podzielisz się ze mną swoją opinią o poście.
Just & Books zaprasza częściej.