wtorek, 31 stycznia 2017

LBA nr 7

 Za nominację serdecznie dziękuję misBOOKS i zapraszam na jej bloga.


1. Muzyka przeszkadza Ci w czytaniu, czy wręcz przeciwnie, sprawia, że powieść bardziej wciąga?
Nie sprawia, że wciąga bardziej, ale nie przeszkadza mi ani trochę.

2. Jaka była Twoja ulubiona książeczka w dzieciństwie?
Seria przygód Martynki.


3. Czemu/komu zawdzięczasz swoją miłość do książek?
Oj, sama nie wiem, bo u mnie w domu to nikt nigdy nie czytał. Mama nawet mi w dzieciństwie bajek nie czytała. To taki mój wybryk- jakby nie było każdy książki zawsze hejtował to ja na przekór je pokochałam.

4. Skąd bierzesz wenę, tak bardzo potrzebną do pisania postów?
Chyba z nudy. Dziś na przykład kompletnie nic mi się nie chciało robić a teraz wyszłam spod prysznica, włączyłam laptopa i zasiadłam do bloga i tak oto o godzinie 23:10 przyszła do mnie wena. Często do pisania (nie tylko bloga, ale np. pamiętnika) inspiruje mnie muzyka, uwielbiam wyłapywać cytaty z piosenek, zapisywać je w pamiętniku i dopisywać do nich moją historię.

5. Uważasz, że czytanie czyni ludzi inteligentniejszymi?
Tak. Pobudza wyobraźnię, uspokaja, pozwala lepiej poznać siebie (widzimy swoje uczucia w cudzych bohaterach, myślimy jakbyśmy się zachowali na ich miejscu), pobudza do mylenia, wzbogaca słownictwo, uczy ortografii, pomaga budować bardziej rozwinięte wypowiedzi, uczy jak mieć własne zdanie. Czytanie rozwija i to bardzo.

6. Co sądzisz o osobach, które uważają czytanie za nudną czynność?
Myślę, że nikt nigdy nie dał im dobrej książki lub po prostu nie umieją czytać.  To jest fakt. Już raz się przekonałam o tym, że ktoś mówi, że czytanie jest nudne i to strata czasu a potem zauważyłam, że czyta jak czyta, tzn. sylabizuje i nie umie porządnie zdania sklecić. Jakbym ja tak czytała to też bym po książki nie sięgała.

7. Gdybyś miała czytać jedną książkę do końca życia, jaka by to była?
W takim wypadku chyba żadna, bo nie wybrałabym jednej i dołowałby mnie fakt, że wielu innych nie poznam i po pewnym czasie pewnie bym żałowała wyboru, którego dokonałam i mogłabym przestać lubić tę wybraną  książkę. 

8. Jaki jest Twój ulubiony książkowy cytat?
Jest ich wiele. Mam za to sentyment do słów z Mistrza i Małgorzaty:" – To wódka? – słabym głosem zapytała Małgorzata.(...) – Na litość boską, królowo – zachrypiał – czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus."

9. Wolisz powieści pisane przez kobiety czy mężczyzn?
W sumie nie zwracam raczej uwagi na autora. Często mają oni takie pseudonimy, że sięgając po zagraniczną książkę  trudno odgadnąć czy pisał ją pan czy pani. Nie ma to dla mnie znaczenia.

10. Do czego przywiązujesz największa uwagę przy wyborze lektur?
Jestem okładkową sroką. Jeśli książka ma słabą okładkę to nie wezmę jej do ręki. Wiem, że to zasługuje na potępienie, ale książka musi mnie do siebie przyciągnąć. Dalej patrze na tematykę jeśli mi odpowiada to czytam.

11. Książka, którą kochasz, a wszyscy inni nienawidzą?
"50 twarzy Greya" oczywiście.  


Moje pytania:
  1.  Jaki film oglądałaś ostatnio?
  2. Piosenka na dziś to:
  3. Do jakiego tytułu jaką piosenkę byś dobrała jako uzupełnienie całości? 
  4. Za co lubisz książki?
  5. Wolisz książki jednotomowe czy serie?
  6. Masz jakiś cytat, który Cię inspiruje?
  7. Najbardziej romantyczna historia jaką znasz to:
  8. Kupujesz książki czy pożyczasz?
  9. Przeczytanie jakiej książki zajęło Ci najmniej czasu?
  10. Udało Ci się zachęcić kogoś do czytania?
  11. Skąd u Ciebie miłość do literatury?
Nominuję:
  1. Polecam GoodBook
  2. Wyznania uzależnionej od książek
  3. Zaczytana wiedźma
  4. Tylko magia słowa
  5. Truskaweczka
  6. Kocham czytać!
  7. Spojrzenie EM
  8. Z miłości do książek
  9. Ogród książek
  10. Skryta książka
  11. Amanda says

19 komentarzy:

  1. też uwielbiam zapisywać cytaty z piosenek w kalendarzu <3 jednak rozdzielam muzykę i czytanie, bo kiedy coś słyszę, to mnie rozprasza. dziękuję za nominację, postaram się odpowiedzieć w następnym miesiącu :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie... mam trochę podobnie, jeśli chodzi o czytanie. Nikt u mnie w domu nie czyta XD Aczkolwiek mam mamę nauczycielkę, która na mnie i siostrze "testowała" swoje umiejętności i teorie gdzieś tam wyuczone, co sprawiło, że miałam i dużo książeczek (bo dzieci powinny mieć xd) i dużo kredek, i zwierzątka (bo to dobre dla psychiki) etc XD Więc w sumie miałam opcję spróbowania wszystkiego, co chciałam... i padło na książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądziłam, że mama nauczycielka to taka fajna sprawa ;) Ale zwierzątek też u mnie nie brakowało a moja mama jest pielęgniarką ;)

      Usuń
  3. Próbuję teraz siostrzenicę męża przekonać do "Martynki", ale na razie brak efektów ;) Chyba muszę poczekać z zarażaniem do czytelnictwa na własne dzieci :D
    Mogę czytać bez końca "Dumę i uprzedzenie", czy "Całe zdanie nieboszczyka", ale nie poznać innych historii? Niee, to niemożliwe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę w końcu zabrać się za "Dumę i uprzedzenie" ;)

      Usuń
  4. W sumie mam podobnie z czytaniem, gdyż, iż, ponieważ, u mnie w domu nikt nie czyta xD Moja mama może czasem coś, ale rzadkooo xD Moja siostra nie cierpi czytać, a tata to ja nie jestem pewna, czy w ogóle jakąś książkę w życiu przeczytał xD Także zastanawiam się, skąd ta miłość i jakoś nie wiem xD
    Ach ten cytat z Mistrza i Małgorzaty! :D <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie też tak to wygląda, ale mama zamienia się rolą z siostrą to ona czasem czyta ;)

      Usuń
  5. Ja np. kocham Zmierzch, ale dostrzegam jego wady i błędy. Mimo wszystko jednak mam do niego sentyment. Co do Greya, to już niestety nie, bo tam nic się nie trzyma kupy, chociaz Christian to jednak Christian :D.
    Zazwyczaj nie biore udziału w takich zabawach, ale mam nadzieję, ze nie obrazisz się, jesli odpowiem na pytania tutaj. :D
    Jaki film oglądałaś ostatnio?
    Jaki? Po prostu przyjaźń. Bardzo mi się podobał, chociaż nie miał konkretnej fabuły. Ale wzruszyłam się dwa razy.
    Piosenka na dziś to: Louis Tomlinson - Just Hold On.
    Do jakiego tytułu jaką piosenkę byś dobrała jako uzupełnienie całości?
    Nieee wiem XD. Hm... Myślę, że do Cienia Wiatru dopasowałabym klasyczną, ale mroczną muzykę. Pasowałaby idealnie.
    Za co lubisz książki?
    Lubię je za to, że mogę przenieść się do zupelnie innego świata. Tak samo czytając, jak i pisząc.
    Wolisz książki jednotomowe czy serie?
    Lubię i takie i takie. O ile serie są dobrze poprowadzone.
    Masz jakiś cytat, który Cię inspiruje?
    Nie wiem, czy mnie to inspiruje, aż tak mocno, ale kocham te slowa "Gdy umrę, wszystko co moje będzie twoje, oprócz... snów".
    Najbardziej romantyczna historia jaką znasz to:
    Szkoła uczuć/Jesienna miłość - Nicolas Sparks. UWIELBIAM.
    Kupujesz książki czy pożyczasz?
    kiedys bardzo dużo pożyczałam, ale teraz zaczęłam kupować.
    Przeczytanie jakiej książki zajęło Ci najmniej czasu?
    Zmierzch? Jesienna miłość także, wystarczył niecały dzień.
    Udało Ci się zachęcić kogoś do czytania?
    Oczywiście, że tak.
    Skąd u Ciebie miłość do literatury?
    Nie mam pojęcia. Kiedyś nie lubiłam czytać, a teraz to moja pasja. Tak samo jak pisanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie Christian to Christian i nic więcej mi nie trzeba by kochać tę powieść mimo jej wad :D

      Jasne, że się nie obrażę. Wybrałaś piękny cytat! Muszę go zapisać ;)

      Usuń
  6. Dziękuję za nominację, postaram się odpowiedzieć na twoje pytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za nominacje. Odpowiedzi już na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę przyznać, że tak samo jak ty bardziej wciągam się w książce przy muzyce.
    Pozdrawiam
    Biblioteka Tajemnic

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za nominacje, u mnie też czeka na Ciebie niespodzianka niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O widzisz, a u mnie w domu wszyscy czytali, więc i mi się naturalnym wydało, kiedy siostra zapisała mnie do biblioteki i zaczęłam wypożyczać swoje pierwsze książki. :D
    Za nominację dziękuję, ale raczej nie bawię się w LBA. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Ci zazdroszczę u mnie czytanie książek to jakieś wybryk natury ;) Wszystkich to dziwiło. Moja rodzina to epoka TV -.-

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło, że odwiedziłeś/aś mojego bloga. Mam nadzieję, że podzielisz się ze mną swoją opinią o poście.
Just & Books zaprasza częściej.