piątek, 10 lutego 2017

Book Tour "Co mnie zmieniło na zawsze"- A. Smith

Witam, dziś będzie recenzja książki, która wywarła na mnie ogromne wrażenie. Już sam tytuł zachęcił mnie do przeczytania. Ta książka nie mogła mnie rozczarować dlatego serdecznie dziękuję Gosi za zorganizowanie akcji Book Tour dzięki, której mogłam ją poznać. Zapraszam na jej bloga.

"Co mnie zmieniło na zawsze"- Amber Smith


Tytuł: Co mnie zmieniło na zawsze
Oryginalny tytuł: The Way I Used To Be
Autor: Amber Smith
Wydawnictwo: Feeria Young
Data wydania: 9.11.2016
Liczba stron: 392
Opis: To nie liceum ją zmieniło. To gwałt. Pewnego wieczoru najlepszy przyjaciel jej brata – niemal członek rodziny – sprawia, że świat Eden wywraca się do góry nogami. To, co kiedyś wydawało się proste, teraz jest skomplikowane. To, co kiedyś wydawało się prawdą, teraz jest kłamstwem. Ci, których kiedyś kochała, teraz budzą tylko jej nienawiść. Nic już nie ma sensu. Wie, że powinna powiedzieć komuś o tym, co się stało, ale nie może tego zrobić. Więc ukrywa to w sobie, głęboko. Ukrywa też to, kim kiedyś była – bo teraz jest już inna. Na zawsze. 

Z autorką wcześniej nie miałam do czynienia- niestety. Niestety, bo bardzo podoba mi się jak pisze. Od pierwszych stron pokochałam jej styl wypowiedzi. Niby jest prosty i lekki, ale idealnie opisuje emocje. Jej słowa trafiają w sedno. Sprawiają, że czytając współodczuwałam razem z bohaterką. 
Kreacje samych bohaterów są równie dobre. Każda postać była inna. Każda charakterystyczna. Im dalej czytałam tym bardziej ich lubiłam. Głowna bohaterka miała złożoną osobowość. Momentami jej wahania nastrojów mnie drażniły, ale jeśli poznamy jej całą historię to, że tak powiem, nie ma się, co dziwić jej zachowaniu. Żadna z nas nie może przecież wiedzieć jak by sama postępowała, gdyby została zgwałcona i życzę nam by żadna z nas nie miała możliwości się o tym dowiedzieć.
 "Wymyślam się na nowo. Wszyscy wokół to robią."
Gwałt- temat trudny, główny motyw Co mnie zmieniło na zawsze. Autorka poradziła sobie z nim znakomicie. Emocje, emocje i jeszcze raz emocje to idealne podsumowanie tej lektury. Szczerze? Nie wiem, co więcej mogę o tym powiedzieć. Książka porusza delikatny temat. Spodziewałam się, że będzie to jedna z tych trudnych powieści. I owszem nie jest ona łatwa, nie dla każdego. Porusza i to doszczętnie, ale jest przyjemna w odbiorze. Niby nad taką lekturą trzeba się pochylić i zastanowić, spróbować zrozumieć. Z drugiej strony czyta się ją bardzo szybko, wciąga od pierwszych stron i nie odpuszcza do samego końca. 
Co najważniejsze książka pokazuje jak gwałt wpływa nie tylko na skrzywdzoną jednostkę, ale przede wszystkim jakie miejsce w tej sytuacji odgrywa rodzina i przyjaciele ofiary. Ujawnia się tutaj problem, który zdaje się jest powszechny w takich sytuacjach. Otóż gdyby dzieci miały lepszy kontakt z rodzicami, gdyby nić porozumienia i zaufania była większa to i wykrywalność takich przestępstw by wzrosła.
Każdy powinien poznać tę historię i ja serdecznie do tego namawiam. Warto poświęcić tej lekturze kilka wolnych chwil.

Znacie? Jeśli nie, poznajcie koniecznie! 

17 komentarzy:

  1. tak emocji było pełno! dziękuję Ci za wzięcie udziału w akcji, cieszę się, że książka trafiła w Twój gust. mogłabyś jeszcze ( w odpowiedzi na komentarz) ocenić ją w skali od 1 do 6? pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to ja dziękuję ;)
      moja ocena to dobre 5 ;)

      Usuń
    2. dzięki, na koniec akcji wyliczę średnią ocen uczestników :)

      Usuń
  2. Ciężki temat, póki co jakoś nie mam nastroju by po tego typu książki sięgać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam, ale wygrałam w konkursie i czeka już na swoja kolej na stosiku. Mam nadzieję, że i mnie tak bardzo przypadnie do gustu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiła mnie ta propozycja czytelnicza, po książkę chętnie sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W gimnazjum bardzo często sięgałam po tego typu książki, chętnie przeczytam.
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro lubisz taką tematykę to powinnaś być zadowolona ;)

      Usuń
  6. Tematyka książki ogromnie mnie intryguję, ale na razie muszę spasować, bo w pierwszej kolejności zamierzam nadrobić mój zaległy stosik :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam, ale bardzo bym chciała spróbować ;P

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie ta książka była niesamowita, przez swoją prawdziwość i namacalność tej historii.
    Zaczytanego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! ;) Jest bardzo rzeczywista ta historia ;)

      Usuń

Jest mi niezmiernie miło, że odwiedziłeś/aś mojego bloga. Mam nadzieję, że podzielisz się ze mną swoją opinią o poście.
Just & Books zaprasza częściej.