środa, 10 maja 2017

Poznajmy się z polską mafią, czyli "Masa o bossach polskiej mafii"- A. Górski, J. Sokołowski

Cześć, tegoroczna majówka była czasem, który będę długo wspominać. Zrobiłam swój pierwszy tatuaż. Wyjechałam na weekend do Wrocławia i zaręczyłam się z moim ukochanym. Gdzie utaj czas na jakąś lekturę? Spokojnie i na to znalazłam chwilkę. Postanowiłam zapoznać się z... polską mafią. Zapraszam na relację.

"Masa o bossach polskiej mafii"- Artur Górski i Jarosław Sokołowski



Tytuł: Masa o bossach polskiej mafii
Oryginalny tytuł: Masa o bossach polskiej mafii
Autor: Artur Górski, Jarosław Sokołowski
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Data wydania: 3.11.2015
Liczba stron: 256
Seria: Masa o polskiej mafii
Kategoria: literatura faktu
Opis: Wstrząsająca opowieść o bezwzględnych bossach polskiej mafii. Kim byli ludzie, którzy rządzili jedną z największych struktur przestępczych w tej części Europy?
Pershing, Barabasz, Rympałek - te gangsterskie pseudonimy budziły strach w Polsce lat 90 i do dziś owiane są legendą. Poznaj kulisy kariery i tajemnice najbardziej znanych mafiozów i tych, którzy tworzyli grupę pruszkowską, ale nigdy nie wspięli się na jej szczyt. Skrytobójstwo, zamachy bombowe, uprowadzenia – to była ich codzienność.
Jakimi metodami utrzymywali się na mafijnym szczycie? Kto był ich sprzymierzeńcem, a kto zaciekłym wrogiem? I jak wygląda ich życie dzisiaj?


Na poznanie tej lektury miałam chęć od dawna. Lubię czytać o ludziach, którzy mają inne spojrzenie na życie. Ciekawi mnie gangsterska mentalność. Chciałam poznać kulisy działania półświatka polskiej mafii, bo do tej pory nic o nim nie wiedziałam. Znane mi były tylko wzorce z zachodu. Chciałam się dowiedzieć jak to wygląda/ło w naszym kraju.
W końcu się dowiedziałam i wiecie co? Rozczarowałam się i to bardzo.
Nie wiem czy to dlatego, że jesteśmy bombardowani wzorcami z zachodu i mafia kojarzy mi się z czymś bardziej wyszukanym niż historie ludzi, których poznajemy w tej książce. Jeśli miałabym skomentować wspomnianych w utworze bohaterów to nazwałabym ich zwykłymi bandziorami, którzy od małych kradzieży poprzez wielkie przekręty doszli aż do popełniania morderstw. W ich zachowaniu nie ma tej szczerości i "finezji", której oczekiwałam. Dla mnie Ci ludzie to prości bandyci a nie wyszukani mafiozi. To główny i w sumie jedyny powód mojego rozczarowania. Dostałam nie to czego się spodziewałam, ale nie powiem, że to co otrzymałam było złe.
To jest dobra książka. Cieszę się, że przeczytałam o tym co działo się w kraju tuż przed moim urodzeniem i trwało dalej przez lata mojego dzieciństwa. Są to tajemnicze zbrodnie, którymi kiedyś żyła cała Polska. Za jakiś czas część bohaterów powieści zapewne opuści więzienia i znów pojawią się na pierwszych stronach gazet. Warto więc chyba coś o nich wiedzieć.
Jedno książce trzeba przyznać. Czyta się ją łatwo, bo mimo iż jest to literatura faktu to język i styl powieści jest bardzo przystępny. Całość jest zaprezentowana w formie wywiadu i to daje jej nietuzinkowy charakter.
Jeśli macie wolną chwilę i lubicie gangsterski klimat to sięgajcie po ten tytuł.


Czytaliście coś z tej serii? Polecacie którąś część?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi niezmiernie miło, że odwiedziłeś/aś mojego bloga. Mam nadzieję, że podzielisz się ze mną swoją opinią o poście.
Just & Books zaprasza częściej.