środa, 13 kwietnia 2016

Marvel BOOK TAG


Witam serdecznie, dziś przychodzę do Was z TAGiem, który zobaczyłam na blogu http://czytamboczytam.blogspot.com. Lubię postacie  Marvela, więc chętnie pobawię się z tym TAGiem.
Pora przyporządkować książkę do postaci. Zaczynamy...


Spiderman- książka z bohaterem, który jest "ulepszony"
Jako pierwsza przyszła mi do głowy Arwena z "Władca pierścienia". Jest to pół elfka, która była nieśmiertelna. Ostatecznie jednak zrezygnowała z tego "ulepszenia" na rzecz miłości do Aragorna.


Deadpool- książka, która nie wie, że jest czytana
Tutaj do głowy nie przychodzi mi książka, ale gatunek, mianowicie dramat. W większości tych utworów czytelnik jest pominięty. Mamy didaskalia, które prezentują nam scenografię i zachowanie aktorów i mamy dialogi- tyle. Dramaty nie wchodzą z nami w interakcję. Jeśli interesuję Was konkretny tytuł jakiegoś moim zdaniem dobrego dramatu to polecam "Tango" Mrożka.

Thor- książka z bohaterem o czystym sercu
Pierwszy na myśl przyszedł mi Forrest Gump. Tej postaci nie trzeba przedstawiać. Najmądrzejszy idiota jakiego znam. To chyba przez naiwność jaką kierował się w stosunku do ludzi zachował swoje czyste serce.




Captain America- książka z bohaterem, który musi się odnaleźć w nowym świecie
Kto inny jak nie Percy Jackson? Nie codziennie ktoś dowiaduje się, że jego ojcem jest Posejdon. Nie każdy trafia nagle do obozu herosów. Chyba nikt nagle nie dowiedział się tyle o swoim życiu, co on.



Iron Man- książka z niezwykle inteligentnym bohaterem
 Jak dla mnie na ten tytuł zasługuje główny bohater utworu "Anioły i demony". Ten człowiek to dopiero "detektyw". Nasz uczony potrafił kojarzyć takie fakty, które dla innych nie miały one ze sobą nic wspólnego.


Daredevil- książka, która pokazuje wykorzystanie swoich słabości
Może nie jest to ukazane wprost, ale uważam, że postacią, która nie bojąc się pokazać swojej inności- słabości była Waris z "Kwiat pustyni". Mówiąc o problemie, który dotknął ją pokazała światu, co dzieje się z kobietami w Afryce. Dzięki temu jest w stanie im pomagać. W pewien sposób wykorzystała swoją słabość do czynienia dobra. 

Hulk- bohater często denerwujący się
Nikt inny jak mój ulubiony Christian Grey. Bardzo łatwo sprawić by zaświerzbiła go ręka.


Czarna Wdowa- książka z silną bohaterką
Pierwsza na myśl przyszła mi Katniss z "Igrzysk śmierci", ale ją chcę wykorzystać do kolejnego podpunktu, więc stawiam na Lady Makbet z utworu Szekspira. Ta osóbka miała osobowość i potrafiła kierować swoim mężem by osiągnąć swoje cele. 

Hawkeye- książka z łucznikiem lub łuczniczką
I tutaj oczywiście chciałam dodać Katniss.  Ona włada łukiem doskonale. Udowodniła to nie tylko w trakcie samych igrzysk, ale i podczas eliminacji trafiając w jabłko włożone w pysk pieczonej świni. 



Scarlet Witch- bohaterka, która przechodzi na dobrą stronę
Może Barbara Rosiek? Porzuca złą stronę jaką jest zażywanie narkotyków, a sama zostaje psychologiem i stara się pomóc ludziom uzależnionym.


Wolverine- bohater z problemami alkoholowymi
Van Houten z "Gwiazd naszych wina". Poznajemy go jako wielkiego miłośnika whisky, a mówiąc kolokwialnie jako alkoholika.

Magneto- antagonista nie do końca zły
Tutaj pomyślałam o bohaterze książki "Poczwarka". Mianowicie chodzi mi o ojca upośledzonej dziewczynki. Wydaje się on być postacią skrytą, bezuczuciową i nie empatyczną. Ostatecznie jednak okazuję się dobrym człowiekiem.

To by było na tyle z mojej strony. Jestem ciekawa jakie Waszym zdaniem książki powinny znaleźć się w tym TAGu dlatego nominuję autorów tych blogów:
*http://bookowe-love.blogspot.com/
*http://rodzinne-czytanie.blogspot.com/
*http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi niezmiernie miło, że odwiedziłeś/aś mojego bloga. Mam nadzieję, że podzielisz się ze mną swoją opinią o poście.
Just & Books zaprasza częściej.