piątek, 28 czerwca 2019

"Niewyjaśnione tajemnice"- J. Levy

  Cześć,
 Dziś przychodzę do Was z pytaniem. Jak myślicie, czy wszystko na tym świecie da się jakoś wytłumaczyć, czy są też rzeczy niewyjaśnione? 
Ja osobiście uważam, że wszystko da się jakoś wytłumaczyć, dlatego też sięgnęłam po książkę Joela Levy pt. "Niewyjaśnione tajemnice". Byłam ciekawa czy to co ludzkość uważa za niewyjaśnione, da się jakoś wytłumaczyć?

Tytuł: Niewyjaśnione tajemnice
Oryginalny tytuł: Unsolved Mysteries
Autor: Joel Levy
Wydawnictwo: Alma-Press
Data wydania: 2019
Liczba stron: 224
Kategoria: popularnonaukowa
Opis: Począwszy od bawiących się dzieci, po zgłębiających tajemnice wszechświata uczonych, wszystkimi nami kieruje ciekawość. Rozwiązywanie zagadek daje satysfakcję i dlatego fascynują nas tajemnice: zagadki, które mogą mieć swoje rozwiązanie, sekrety, które można ujawnić, legendy zawierające ziarno prawdy. Zgromadziliśmy tu klasyczne zagadki z różnych epok i regionów świata, od starożytnych tajemnic kryjących się w piaskach pustyni po współczesne zjawiska na niebie.
- Kim naprawdę był młody mężczyzna bez przeszłości, który pojawił się na ulicach Norymbergi w 1828 roku?
- Co nowego do naszej wiedzy o historii cywilizacji ludzkiej wnoszą dziwne znaki na południowoamerykańskim naczyniu sprzed 5000 lat?
- Jak to możliwe, że przestępcy udaje się wyskoczyć z lecącego nad Ameryką samolotu pasażerskiego z walizką pełną pieniędzy i przez 40 lat nikt nie jest w stanie go ani schwytać, ani choćby zidentyfikować?
Każdej z opowiedzianych tu fascynujących historii towarzyszy omówienie jej historycznego tła, a także licznych dowodów i teorii. Książka Niewyjaśnione tajemnice jest bogato ilustrowana, zawiera ponad 120 fotografii, rysunków i map. 


 Książka idealna dla każdego. Mogłaby ją przeczytać nasza babcia, koleżanka, córka- osoba w każdym wieku. Każda z tych osób znalazła by w niej coś dla siebie. Osoba dorosła odkryje historie, które ciekawią cały świat. Dziecko uzna tę opowieść za kolorową bajkę pełna obrazków, ale czytając ją pozna coś więcej niż kolejną zmyśloną historyjkę pełną fantastyki- tym razem dziecko odkryje tajemnice świata, które istnieją naprawdę. 
 Tak jak pisałam lektura jest bardzo kolorowa. Wiele w niej map, zdjęć i ilustracji. Są one dodatkiem do omawianych zagadek, które dzielimy na Tajemnicze miasta, Tajemnicze zdarzenia, Dziwne doniesienia oraz Zagadkowe artefakty. 
Jeśli interesuje Cię UFO, Stonehenge, potwór z Loch Ness, rysunki z Nazca, czy Atlantyda to ta powieść jest dla Ciebie.
Książkę czyta się szybko łatwo i przyjemnie. Przede wszystkim nie można się nudzić. Tekst nie jest pisany ciągiem, ale znajdują się różne ramki itp. Trudne zjawiska są tutaj opisywane prostym językiem, zrozumiałym dla odbiorcy w każdym wieku. 
Sięgając po tę opowieść  zastanawiałam się tylko czy ja chcę poznać rozwiązanie tych wszystkich zagadek? Przecież to, co niewyjaśnione jest najciekawsze, dlatego, że jest niewiadome. To co tajemnicze, fascynuje ludzi najbardziej, ale spokojnie nie wszystkie karty zostaną przez autora odkryte. Wiele wyjaśnień to tylko niepotwierdzone teorie, w których być może leży ziarenko prawdy. 
Sięgnijcie po tę książkę, a być może, któraś z teorii sprawi, że to właśnie Tobie przyjdzie na myśl rozwiązanie jakiejś niewyjaśnionej zagadki.

Za mój egzemplarz serdecznie dziękuję wydawnictwu.

1 komentarz:

  1. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp +2348104102662. I rozwiąż swój problem jak ja.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi niezmiernie miło, że odwiedziłeś/aś mojego bloga. Mam nadzieję, że podzielisz się ze mną swoją opinią o poście.
Just & Books zaprasza częściej.