niedziela, 23 lipca 2017

LBA nr 10

Niedawno nadrabiałam zaległości w odpowiadaniu na otrzymane nominacje. Pora by te posty zostały opublikowane. Dzisiaj zapraszam na nominację do LBA, którą otrzymałam od Czytelnicze Recenzje. Warto wspomnieć, że to moja okrągła, bo już dziesiąta nominacja.
1. Jaka jest Twoja ulubiona książkowa postać?
Ten aspekt mojego życia jest ruchomy, co przeczytam nową książkę to podoba mi się innych bohater.  

2. Co sądzisz na temat lektur?
Uważam, że są potrzebne, ale źle ułożone. No, bo jak dziecko w 5 klasie szkoły podstawowej ma zrozumieć pozytywistyczne nowele typu "Antek", "ABC" lub "Janko Muzykanta"? Dają te książki w szkole podstawowej, bo są krótkie, a to, że dziecko nie ma pojęcia o historii, nie zna czasów pozytywizmu i zasad jakie dawniej panowały to już nieważne. A potem mówmy, że dzieci nie czytają i miejmy problem, że nikt nie lubi lektur. Uczmy dzieci, ale mądrze. W liceum dawajmy im lektury z obecnego kanonu, bo to tytuły, które są klasykami, które ukształtowały wiele aspektów życia, to książki, które trzeba znać, ale należy je też rozumieć i umieć zinterpretować. Dzieciom w szkole podstawowej dajmy do przeczytania nawet i Harrego Pottera, mimo że jest obszerny. Przerabiajmy go po jednym rozdziale. To będzie ciekawa bajka z morałem i nauczy dzieci więcej niż pozytywistyczne powieści.


3. Czy słuchasz muzyki lub jesz podczas czytania?
  Tak, zdarza mi się to robić.

4. Od kiedy czytasz książki?
Zaczęłam mając 5 lat i czytam do dziś.
5. Co spowodowało, że zaczęłaś czytać książki?
  Nie było jakiegoś przełomu. Odkąd nauczyłam się czytać, czytałam na okrągło.

6. Jaką książkę uważasz za najgorszą spośród przeczytanych do tej pory?
Póki, co pałam nienawiścią tylko do Pana Tadeusza, bo czytam pierwsze strony i odkładam, nie potrafię przez niego przebrnąć.  

7. Czy uważasz, że książki to dobre prezenty?
  Zależy dla kogo. Ja komuś książek raczej nie kupuję, bo nie mam komu ich kupować.

8. Książki papierowe, e-booki czy audiobooki - jaką formę wolisz?
Papierowe. Jak nie mam wersji papierowej to zadowolę się e-bookiem, ale po audio nie sięgam i w ogóle nie klasyfikuję audiobooków jako książek. Posłuchanie audiobooka nie jest dla mnie przeczytaniem książki.

9. Czy posiadasz lub zamierzasz zakupić czytnik e-booków?
 Nie posiadam. W zeszłym roku prosiłam o niego jako prezent na Gwiazdkę. Jednak podczas poszukiwań czytnika idealnego odpuściłam i nie żałuję. Teraz już o nim nawet nie myślę.
 
10. Najczęściej wolisz książki czy ich ekranizacje?
Zdecydowanie książki.
11. Zdarzyło ci się przypadkiem zaspoilerować komuś książkę?
Jasne, że tak. Często opowiadamy sobie z koleżankami w pracy fabułę jakiejś lektury, gdyż mamy świadomość, że nie jesteśmy w stanie poznać każdego tytułu same. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi niezmiernie miło, że odwiedziłeś/aś mojego bloga. Mam nadzieję, że podzielisz się ze mną swoją opinią o poście.
Just & Books zaprasza częściej.